close

頒發奧斯卡金像獎的時候,Ellen Degeneres在Twitter上發一張最狂的照片,

那就是找來10幾個名演員,短短十幾分鐘內轉發量就破紀錄。

今天要介紹的歌曲,本人覺得很有意義,而且也很有分享的價值,期望能夠締造下一個紀錄。

由Lil Dicky 齊邀30幾位歌手為「Earth」一曲獻聲,

大咖歌手想知道有誰,聽聽就知道!

歌曲主要是表達愛地球的重要性,

特別的是有一句中文(吳亦凡獻聲),

歌曲內所有的歌星們都代表每一個動物,

不管是人類、動物、植物,對於地球來說都是很重要的存在,

也許有人會為了哪個明星而聽這首歌,

但如果可以向這些明星仿效一下愛地球吧!

在天災頻傳的現在,這首歌曲更有推出的意思。

 

MV一開始就以高溫造成森林野火的新聞📰畫面進行開頭,

不難看出Lil表達自然反撲的震撼感。

雖然是動畫版本,MV的流暢度跟拍電影很像,

還有外加鐵達尼號和李奧納多客串演出,

結合時事議題,這首歌曲大推。

 

環境危害是很可怕的事,

Lil在歌曲中也提到,有些人還是不把全球暖化當一回事,

但事實上地球只有一個,我們都要愛地球。

 

額外一提,

最近最大的新聞應該就是一位16歲的瑞典女孩Greta Thunberg,

在炎熱的夏天的時候翹課至斯德哥爾摩的國會大樓外靜坐,

板子上寫的是為氣候而罷課,

並表示為什麼要為了會消失的未來讀書?

(歐盟演講)https://m.youtube.com/watch?v=FWsM9-_zrKo

我覺得年紀比我們小的人都懂得為地球做些努力了!

也許小小改變雖然會有點不方便,

但愛地球你我有責。

 

快點擊歌曲,好好欣賞吧,順便看看你愛的歌手在不在!

Lil Dicky- Earth

[Intro: Lil Dicky]
What up, world? It's your boy, just one of the guys down here. Well, I could be more specific. Uh, I'm a human, and I just wanted to, you know, for the sake of all of us earthlings out there, just wanted to say:

嘿!如何啊,世界。我是你孩子,只所有的其中之一。好的,我可以表達詳細些,

嗯...我是一個人類,我只是想讓你知道,為了所有地球上的動植物,只是想說...

[Chorus]
We love the Earth, it is our planet
We love the Earth, it is our home
We love the Earth, it is our planet
We love the Earth, it is our home

我們愛地球,這是我們的星球。

我們愛地球,這是我們的家園。


[Justin Bieber]
Hi, I'm a baboon
I'm like a man, just less advanced and my anus is huge

嗨!我是一隻狒狒。🦍

我很像個人類,只是尚未發育完全還有我的肛門很大!

[Ariana Grande]
Hey, I'm a zebra
No one knows what I do, but I look pretty cool
Am I white or black?

嗨!我是隻斑馬,沒有人知道我做了什麼,

但我看起來挺酷的,我是白的還是黑的呢?

[Halsey]
I'm a lion cub, and I'm always getting licked (Meow!)

我是隻幼獅🐂,我總是被舔舐(喵~)。

[Zac Brown]
How's it going? I'm a cow (Moo!)
You drink milk from my tits (Moo)
過得怎樣呢?我是隻牛🐄(哞~)

你們喝的牛奶來自我的乳房(哞)


[Brendon Urie]
I'm a fat, fucking pig

我是隻大胖豬。🐖🐖🐖

[Hailee Steinfeld]
I'm a common fungus 

我是個很常見的菌類植物🍄

[Wiz Khalifa]
I'm a disgruntled skunk, shoot you out my butthole 

我是隻不高興的臭鼬,用我的屁眼對你排氣💨

[Snoop Dogg]
I'm a marijuana plant, I can get you fucked up

我是大麻🌿,我可以讓你爽到失去自我。

[Kevin Hart]
And I'm Kanye West

我是肯伊威斯特

[Chorus]
We love the Earth, it is our planet
We love the Earth, it is our home
We love the Earth, it is our planet
We love the Earth, it is our home
We love the Earth

我們愛地球,這是我們的星球。

我們愛地球,這是我們的家園。

我們愛地球。

[Adam Levine]
Ba-dum-da-dum-dum, ba-dum-da-di
We are the vultures, feed on the dead

我們是禿鷹🦅,以屍體餵食

[Shawn Mendes]
We're just some rhinos, horny as heck

我們只是犀牛🦏,擁有角(超級好色之意)


[Charlie Puth]
I'm just a giraffe, what's with this neck?

我只是隻長頸鹿,但為什麼給我這脖子?

[Sia]
Hippity-hop, I'm a kangaroo
I hop all day, up and down with you

我是隻袋鼠,我和你一起上上下下跳一整天

[Miley Cyrus]
I'm an elephant, I got junk in my trunk

我是隻大象🐘,我有垃圾在車上(又臭又重的概念)

[Lil Jon]
What the fuck? I'm a clam!

什麼鬼?我是蛤!

[Rita Ora]
I'm a wolf. Howl!

我是隻狼🐺嗷嗚~

[Miguel]
I'm a squirrel, lookin' for my next nut

我是隻松鼠🐿️,尋找我下一個松果。

[Katy Perry]
And I'm a pony, just a freak horse, heh-heh-heh
But, uh, c'mon, get on (Yah)
Giddee-up, let's ride

還有我,我是隻小馬🦄

是隻奇怪的馬,但快上來吧!我們出發!


[Lil Yachty]
I'm HPV, don't let me in

我是HPV病毒,別讓我進去你身體裡。


[Ed Sheeran]
I'm a koala and I sleep all the time
So what? It's cute

我是一隻無尾熊🐨,

我睡整天,但那又怎樣,很可愛啊!


[Meghan Trainor]
We love you, India

我們都愛你,印度🇮🇳

[Joel Embiid]
We love you, Africa

我們都愛你非洲🌍

[Tory Lanez]
We love the Chinese

我們都愛你中國人🇨🇳🇹🇼

[Lil Dicky]
We forgive you, Germany

我們原諒你了,德國🇩🇪

[Chorus: Lil Dicky, (Snoop Dogg), Meghan TrainorLil Dicky & SiaJohn Legend]
Earth, it is our planet (It's so tiny)
We love the Earth (We love the Earth), it is our home (Home)
We love the Earth, it is our planet (It is our planet)
We love the Earth, it is our home
We love the Earth

地球,這是我們的星球(很小)。

我們都愛地球(我們愛地球),這是我們的家園(家園)

我們愛地球,這是我們的星球(是我們的星球)

我們愛地球這是我們的家園🏠

我們愛地球


[Verse 3: Lil Dicky]
I'm a man (Hello?)
Can you hear me? (Anyone out there? Hello?)
I've trudged the Earth for so damn long
And still don't know shit (What's going on?)
I hope it's not a simulation (Huh)

Give each other names like Ahmed and Pedro
And, yeah, we like to wear clothes, girls still look beautiful
And it covers up our human dick (Woo), eat a lot of tuna fish
But these days, it's like we don't know how to act
All these shootings, pollution, we under attack on ourselves
Like, let's all just chill (Hey), respect what we built (Hey)
Like look at the internet! It's cracking as hell
Fellas, don't you love to cum when you have sex? (Ayy)
And I heard women orgasms are better than a dick's (Uh)
So what we got this land for? What we gotta stand for?
Love, and we love the Earth (The Earth)

我是一個人類(哈囉!),

你能聽見嗎?(有誰在嗎?哈囉!)

我們花了好長的時間在地球長途拔涉。

但依然不知道個什麼(到底發生什麼事?)

我希望這不是個模擬遊戲🎮(哈)

給我們彼此起個名字像是穆罕默德和佩德羅。

對!我們穿著正式服裝,女孩看起來很美。

還有那覆蓋著我們的私處(哇),吃著金槍魚。

但這些日子以來,就像我們不知怎麼行動一樣。

所有的一切槍戰、污染,我們彼此互相攻擊。

嘿我們保持快樂,尊敬我們所建造的,

看看那網路,真的很狂得連結全世界。

小伙子們,難道妳們不愛性愛後的歡愉?

我還聽說男生比女生的高潮還要好!

所以我們要為我們的地球做什麼?我們要為了什麼挺身而出?

愛❤️!我們都愛地球!(地球!


[Ariana Grande]
Oh, yeah, baby, I love the Earth
I love this planet

嘿!寶貝!我愛地球!

我愛這星球!


[Lil Dicky]
Hey, Russia, we're cool
Hey, Asia, all of you, c'mon
Every one of you from the plains to the Sahara
Let's come together and live

嘿!俄羅斯🇷🇺,我們很酷!

嗨!亞洲,所有人一起來吧!

所有從平原到沙哈拉沙漠的人們!

一起來吧!一起生活!


[Choir]
Hum-dum-dum-dae-dum, hum-dum-dum-dae-dum

[PSY]
우-우-우리는 지구를 사랑해요

[Bad Bunny]
Amamos la tierra

[Kris Wu]

我們愛地球🌍

[Outro: Lil Dicky, Ariana Grande & Justin Bieber]
(We love you, we love you)
C'mon everybody, I know we're not all the same
But we're living on the same Earth
(We love you, we love you)
Have you ever been to Earth?
Everyone who is listening has been to Earth, Ariana
(We love you, we love you)
We're not making music for aliens here
Are we gonna die?
You know what, Bieber? We might die
(We love you, we love you)
I'm not going to lie to you
I mean, there's so many people out here who don't think Global Warming's a real thing. You know? We gotta save this planet. We're being stupid

Unless we get our shit together now

(我們愛你,我們愛你)

來吧!所有人,我知道我們不一樣!

但我們都住在地球上!

(我們愛你)

你有去過地球嗎?

每個人都有聽過那叫地球,亞莉安娜

我們不會為外星人做歌曲👽

我們會死嗎?

你知道嗎,比伯?我們都會死,我不會去騙你。

我的意思是,還是有很多人不把地球暖化當一回事。

你知道我們要去拯救地球,我們很笨!

除非現在我們一起來收拾殘局。

 

Guys  everybody looking everywhere like the fuck. Leonardo always pushing cause I feel that guy knows more about the earth and how could fuck end up than anybody. Like alien did come, we should sent the Leonardo as the guy to be the wrap. In fact the problem is comes along with the dream and sell the song right in the earth. Let''s save the money for charity. Any words, Leo? This might be my favorite song ever heard. It's awesome! Wow!Thanks Leo.

 

 

arrow
arrow

    Louie 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()